DSC_0217.JPG

Örtagårdskyrkan vision är "livsförvandlande" gemenskap och vi vill vara en livsförvandlande mötesplats där vi välkomnar och älskar varandra. Vi tror att liv förvandlas i och genom mötena som uppstår med Gud och varandra. Därför vill vi bjuda in dig till att delta i det som händer i kyrkan. Här nedanför kan du klicka dig vidare och läsa mer om våra olika verksamheter.

Vi firar gudstjänst varje söndag kl 10.30. Gudstjänsten är en mötesplats där vi får lovsjunga Jesus och be tillsammans och där vi får lyssna till predikan ur Bibeln.

Alpha är en rad kurstillfällen som utforskar den kristna tron. Varje tillfälle är inriktat på olika aspekter och frågor som rör tro och är skapat för att väcka samtal.

Att vara del i Örtagårdskyrkan innebär att få vara del i en mindre gemenskap. Vi träffas regelbundet i varandras hem för att dela livet, lära bibeln, samtala och be för varandra.

Söndagsskolan är barnens egna gudstjänst. Är du mellan tre och tio år är du välkommen till söndagsskolan under tiden som kyrkans gudstjänst pågår.

Öppen kyrka är en plats för dig som vill komma in och värma dig och dricka en kopp kaffe och äta en smörgås. Vi har öppen kyrka på fredagar.

Varje vecka kommer människor med olika nationaliteter, flyktingar och nyanlända till kyrkan för att prata svenska och lära känna svenskar som bott längre tid i vårt land.

Refill är en mötesplats på fredagar för ungdomar från det år de börjat sexan. Fredagarna innehåller ofta tävlingar, lovsång, undervisning och häng i vårt café.

På onsdag förmiddag samlas barn i åldern 0-5 år tillsammans med sina föräldrar för sånger och ramsor. Tid finns för fika och lek för barnen.

Vi delar den globala kyrkans vision om att sprida budskapet om Jesus runt om vår värld. Vi är därför engagerade i olika projekt och insatser internationellt.