MISSION

Församlingen har flera olika välgörande arbeten som drivs antingen av församlingen eller organisationer vi samarbetar med. Utöver dessa åtaganden har församlingen även en missionsfond med syfte att hjälpa till med bla katastrofhjälp och punktinsatser till olika projekt. Ur fonden kan även medlemmar söka finansiell hjälp till bl.a. missionsresor. Här nedan kan du läsa mer om våra olika missionsarbeten:

Andreas Rosdal, Pastor 073-680 31 28

OM: Naveed Malik

Vår medlem Naveed Malik är verksam som missionär inom OM (Operation Mobilisation) med inriktning på mission för urdutalande, dels genom TV-program och onlinesändningar via olika streamingsajter typ WhatsApp, Facebook mm. Naveed är också ofta en inbjuden talare på många möten och konferenser för urdutalande i Europa. Han driver även ett bibelinstitut via internet. www.newlifeinstitute.org

Brasilien: Campinas

Andrea och Marcus Holmgren är våra nyaste missionärer. De jobbar i miljonstaden Campinas i närheten av Sao Paulo. Man jobbar inom två olika områden dels via ett antikorruptionsprojekt i sju olika städer i regionen samt att vara stöd till CIBIs (EFKs samarbetssamfund i Brasilien) projektorganisation FEPAs sociala projekt. Vi är en av många underhållande församlingar inom EFK.

Linköping: Berga

Vår tidigare medlem Hanna Roberthson är vår missionär i Berga Hemförsamling, en församlingsplantering i Linköping. Församlingen är verksam i stadsdelen Berg med stor andel nysvenskar. Man hyr in sig i en scoutlokal och har förutom gudstjänster på söndagar olika aktiviteter som språkcafé, bokbord, barnvagnspromenader mm för att få kontakt med de boende. Moder/kontaktförsamling är Ryttargårdskyrkan i Linköping.

Lettland: Kraslava

Kraslava ligger i östra Lettland nära gränsen till Belarus, verksamheten har inriktning på fem stycken verksamhetsområden: soppköksprojekt, humanitära projekt för ukrainska flyktingar, socialt projekt för män "The hope house", barnsommarklubben Awana, församlingsplanteringsprojekt i byarna Indra och Zilupe. Arbetet förestås av pastorsparet Slava och Irina Isratii, vi samarbetar med Centrumkyrkan Kungsör och Kungsörs återvinning & secondhand.

Albanien: Shkoder

I staden Shkoder i norra Albanien har vi kontakt med pastorsparet Alketa och Klodi Lumci i församlingen Illyricum Church. I staden finns det 9 evangeliska församlingar och församlingen har ett stort socialt engagemang och stöttar bl.a. fattiga familjer med mat, mediciner och kläder. Barnarbetet bedrivs inom Illyricum Kids. Man har en vision om församlingsplantering i grannländerna. Samarbetspartner är Pingstförsamlingen i Lidköping och Europe for Christ.